Monday, June 29, 2009

perginya seorang superstar terhebat

assalamualaikum...

huh rasanya dah lama giler tak bukak blog aku nih...hehe...tak silap la ada la jgak dalam 4 bulan lebih...bukan busy atau apa...tapi sebab malas...tu lah dia lsikap masyarakat kita kan...hehe bukan semua la...ada lasegelintir kan cam aku ni...

alhamdulillah aku baru jer abis menjalani praktikal aku untuk part 1 dalam perjalanan untuk menggapai segulung ijazah dalam senibina...baru jer abis 26 mei lalu...

tapi hari tu jugakla dunia dikejutkan dengan pemergian seorang superstar yang terhebat...aku yang dalam perasaan gembira dan kira happy happy gitu siap kol member2 yang tak abih lg praktikal yang aku akan habis praktikal hari ni...

pagi tu memang aku masuk ofis dengan gumbira...walaupun aku sampai awal kat ofis tapi aku tak bukak radio so aku tak tau pasal berita tu...selalunya bukak la radio yang dikendalikan fara ngan faizal tu...kat dalam ofis memang bos ada sediakan radio untuk mengelakkan bahagian tu daripada bosan dan boring...sampai lah peon ofis yang gila-gila (tapi dia bukan gila hehe) tu datang...time dia suruh la bukak radio dan lagu Michael Jackson bekumandang jadi aku kuatkan la volume tu nak feeling lagu dia coz da lama tak dengar...tup-tup si kumba' (peon tu la) bagi tau yang superstar yang aku kagumi ni dah meninggal dunia....aku diam......rasa cam tak percaya siap bole kata ngan peon ni ko biar betol aku yang da masuk las day ni pon ko nak tipu...dia diam...

aku layan la lagu tu sampai habis...bila lagu tu habis baru la semuanya jelas bila dejay fara ngan faizal bagitau yang diorang buat rancangan tributr to Michael Jackson berikutan pemergiannya pada hari tu...aku betul-betul macam tak percaya...coz dia salah seorang penyanyi superstar yang paling aku kagumi...walaupun dia dilanda dengan banyak kontroversi dan saman-manyaman penyanyi kaya tu...aku tak peduli dan tak percaya kalu betul pon tu semua kehidupan peribadi beliau...yang aku tau dia serang performer yang paling best dan aku pasti pas ni takde lagi penyanyi yang mempunyai karakter sepertinya...semua peminat dia pasti akan sentiasa mengingatinya dan merindui persembahannya terutama MOONWALK beliau...huh memang best...

jadi hari tu memang macam tak kena...rasa tak percaya tu masih menebal...aku rasa cam nak pegi kedai cd carik semua cd Michael Jackson...tapi aku tau mesti susah nak cari...aku da lama cari album beliau tapi susah sangat nak jumpa...tu yang...tak yah cakap la...yang aku kagum ngan MJ nih dia takde nak bangga diri atau bermega-megah dengan kedudukan dia...bukan nak kata apa la...dia memang tak pernah nak riak sombong ke malah seorang yang dermawan...aku ada dengar yang dia pernah jualkan rumahnya untuk didermakan kepada anak yatim...pastu sebelum pemergiannya, dia memang ada merancang nak buat concert amal pada bulan 7 ni tapi sayangnya hajatnya tak kesampaian...

bagi aku, siapa yang tak kenal bila sebut nama Michael Jackson atau 'Jacko' dengan lagu pop dan lagu yang berbentuk kemanusiaan MJ adalah seorang legend setaraf dengan Elvis Presley...dengan perjalanan dan pembinaan empayarnya yang telah mengubah dunia persembahan nyanyian dunia...assalamualaikum

No comments: